zaterdag 1 oktober 2011

Creil

Code: OP017
Vrienden van mij wonen op een boerderij in Creil. Ik kom er meerdere keren per jaar. Het is niet de eerste keer dat ik er foto's heb gemaakt maar nieuw is het volgende: ik gebruik de foto's om er tekeningen van te maken. Het lijken miniatuurschilderijtjes (afmetingen: 13 x 19 cm) maar niet het penseel of de kwast doet het werk maar mijn vingers.
Ik veeg, duw, druk, teken, wis (met plamuurmes of stanleymesje) en begin opnieuw. Oliepastel dus (niet te verwarren met pastelkrijt dat veel harder is en waarmee je echt moet tekenen). Op deze tekening is het vroeg in de ochtend. De zon moet nog aan kracht winnen om echt door de mist heen te breken. Maar er vallen al schaduwen (die van de bomen vallen op het asfalt). Het begin van de dag: het is 25 september 2011.

Code: OP018
Dit was op de avond er voor. Op het land, ergens in de verte staan twee tenten. Het witte doek licht op. Nog even en het is donker.